II OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU
Dlaczego dyrektor szkoły miałby wdrażać tutoring? Czy tutoring skazany jest na elitarność? Co badania naukowe mówią o tutoringu akademickim? – m.in. takie tematy zostaną poruszone podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu. Już 15 i 16 maja w Warszawie będzie można wziąć udział w warsztatach i wykładach z ekspertami z zakresu tutoringu i edukacji. Gościem tegorocznego kongresu będzie prof. Andrzej Blikle.
Kongres Tutoringu to wydarzenie skierowane przede wszystkim do tutorów, nauczycieli, wykładowców, wychowawców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz wszystkich, którym zależy na rozwijaniu potencjału uczniów i studentów. To miejsce spotkania pasjonatów wysokiej jakości edukacji i tutorów, okazja do wymiany doświadczeń, zdobycia nowej wiedzy i ciekawych narzędzi oraz inspiracja do dalszych działań w obszarze wartościowej edukacji.
Celem Kongresu Tutoringu jest propagowanie na szeroką skalę tego podejścia do edukacji, przybliżenie jego korzeni i źródeł, prezentacja dobrych praktyk i narzędzi tutorskich, a także zainicjowanie powstania środowiska tutorów-profesjonalistów. To wszystko po to, by coraz więcej młodych ludzi miało okazję doświadczyć mądrego tutoringu wysokiej jakości.
W programie tegorocznego Kongresu są wykłady ekspertów, wystąpienia tutorów-praktyków, a przede wszystkim warsztaty, w trakcie których będzie można poznać nowe narzędzia do pracy z uczniem (przygotowano dwie ścieżki tematyczne: tutoring dla studentów oraz tutoring dla dzieci i młodzieży). W trakcie warsztatów zostaną poruszone takie tematy jak: dialog motywujący w pracy z uczniami, rozwijanie kreatywności w tutoringu, dobre praktyki tutorskie i wdrożenia, narzędzia coachingowe w tutoringu, metody rozwijania talentów. Organizatorzy przewidują również debatę: "Edukacja dla człowieka, a wymagania rynku pracy. Co jest misją tutoringu?". W trakcie wydarzenia zostaną poruszone m.in. takie zagadnienia, jak "Tutoring: co się już zmieniło i co przed nami?", "Godnościowe motywowanie w szkole i pracy", " Psychologia rozwojowa w praktyce tutora. Jak pracować z poszczególnymi grupami wiekowymi?", "Tutoring: aspiracja a realia".
Gościem tegorocznej edycji będzie prof. Andrzej Blikle, który wygłosi wykład o koncepcji motywowania godnościowego, którą promuje w edukacji i biznesie. Wśród prelegentów są również m.in. Piotr Czekierda (prezes Collegium Wratislaviense, promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa), Marcin Szala (kierownik programowy Szkoły Tutorów, tutor i trener), Joanna Pysik (psycholog, coach ACC ICF i tutor), Anna Wilczyńska (psycholog, Dyrektor Akademii Przyszłości), Janusz Wardak (dyrektor szkoły „Żagle” w Warszawie").
Aby wziąć udział w Kongresie należy wypełnić formularz dostępny na stronie wydarzenia i przesłać go na adres kongres@cw.edu.pl. Szczegóły na stronie www.kongrestutoringu.pl.
Organizatorem II Kongresu Tutoringu jest Collegium Wratislaviense (www.cw.edu.pl).
Kongres odbędzie się w Warszawie, w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS, ul. Chodakowska 19/31).
Tutoring to metoda edukacji spersonalizowanej, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnym z jego talentami, zainteresowaniami i możliwościami. Tutoring stawia przed nauczycielami nowe wyzwania, proponuje inne spojrzenie na edukację, a przede wszystkim proponuje inne podejście do ucznia i do nauczania.
Więcej informacji o II Kongresie Tutoringu:
kongres@cw.edu.pl
tel. 667 886 614