III OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU
Jak może wyglądać relacja mistrz-uczeń w XXI wieku? Czym jest dzisiaj mistrzostwo? Jak je osiągnąć – jako tutor, nauczyciel, wykładowca, trener? Jak motywować młodych ludzi do rozwijania w sobie tego, co najlepsze? Jak kształtować charakter – kluczowy czynnik osiągania sukcesu i mistrzostwa? Odpowiedzi na te i inne pytania będą dyskutowane podczas wystąpień i warsztatów w trakcie III Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu, który w tym roku odbędzie się pod hasłem „powrót mistrza”.
Tutoring – czyli współczesne wcielenie relacji mistrz-uczeń na miarę XXI w., do której nawiązuje hasło kongresu – coraz częściej jest wykorzystywany w polskich szkołach, a także uczelniach wyższych. Ogólnopolski Kongres Tutoringu to coroczne wydarzenie skupiające tutorów i pasjonatów tej metody, a także osoby, które po prostu chcą dowiedzieć się więcej na temat tej metody lub zaczerpnąć inspiracji w swojej pracy edukacyjnej.
Jestem tu, bo nudzi mnie nabijanie procentów, jak to moi uczniowie zdali maturę, chciałbym, żeby kimś byli, byli lepszymi ludźmi – stwierdził uczestnik I Kongresu, nauczyciel matematyki z poznańskiego liceum im. św. Marii Magdaleny, i w tych krótkich słowach dobrze oddał to, co jest istotą tutoringu. (więcej o tutoringu przeczytaj na: cw.edu.pl)
Zobacz filmową relację z I Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu w Warszawie (tutaj).
Na Kongresie, oprócz wystąpień gości specjalnych, takich jak Iwona Majewska-Opiełka, prezes Fundacji Wychowanie do Szczęścia, czy dr Marek Kaczmarzyk, ekspert i popularyzator neurodydaktyki, odbędą się trzy sesje równoległe i warsztaty. W ich trakcie wystąpią praktycy tutoringu, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami zarówno z perspektywy indywidualnej pracy z uczniem, jak i wdrażania tutoringu w szkole. Odbędą się też sesje poświęcone tutoringowi akademickiemu oraz tutoringowi w edukacji nieformalnej.
Nieodzownym elementem każdego Kongresu są warsztaty narzędziowe – w tym roku uczestnicy będą mogli wybierać spośród 9 różnych propozycji tematycznych: od motywacji, poprzez ocenianie, narzędzia IT, narzędzia coachingowe, rozwijanie refleksyjności, uczenie odpowiedzialności i proaktywności, pracę z wartościami w tutoringu, aż po pisanie wniosków o granty finansujące programy tutorskie.
Bardzo cennym doświadczeniem były warsztaty – zarówno przez to, jak były prowadzone, ale również dzięki temu, że można było na nich poznać innych uczestników kongresu i podzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą – tak o warsztatach podczas II Kongresu mówi uczestniczka z Uniwersytetu Przyrodniczego z Wrocławia
Ogólnopolski Kongres Tutoringu to jednak coś więcej niż wystąpienia i warsztaty – to przede wszystkim wyjątkowi ludzie i atmosfera, którą cenią sobie uczestnicy i goście Kongresu.
Atmosfera, jaka tutaj panowała wśród uczestników i organizatorów, pomaga mi działać – zaczęłam obserwować, co jeszcze można zrobić i jak tutoring wdrożyć – wspomina nauczycielka z Gimnazjum nr 4 z Lubina. Z kolei Barbara Kożuch, dyrektorka Liceum Ogólnokształcącego mówiła po kongresie: Spotkałam tutaj profesjonalistów, którzy zachwycili mnie swoim entuzjazmem i wyjeżdżam stąd pełna emocji, nadziei i myślę, że w swoim LO w Kłodzku będę mogła wprowadzać te idee z powodzeniem.
Dla czytelników Siedmiu Liter przygotowaliśmy specjalny prezent: kod rabatowy na udział w Kongresie!
W formularzu zgłoszeniowym na stronie http://kongrestutoringu.pl/zgloszenia/ wystarczy wpisać kod „2dobrytutor1”, by otrzymać 10% zniżki na udział w Kongresie – kod jest ważny do 25 maja.
Zapraszamy do dołączenia do sieci tutorów – pasjonatów edukacji, którzy uczą nie dla punktów, ale dla człowieka!
Zobacz filmową relację z II Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu:
http://kongrestutoringu.pl/#relacja